شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مطالب گردشگري

تحصيل و اقامت در اسپانيا

۲ بازديد

تحصيل و اقامت در اسپانيا

پيشرفت تحصيلي در نوجواني و جواني منجر به رشد و هدايت بزرگسالي به سمت موفقيت خواهد شد. تعداد سال هايي كه جوانان در سيستم آموزشي مي گذرانند تحت تاثير خصوصيات شخصيتي و زمينه اجتماعي است. اما براي مهاجراني كه از كودكي به كشوري مي آيند، مليت و جغرافياي مبدا نيز بر سازگاري آنها با سيستم آموزشي آن كشور، موثر خواهد بود. كشورهاي مهاجر پذير، براي ادغام دانشجويان با سيستم هاي آموزشي خود تلاش زيادي مي كنند و تا حد امكان فرصت هاي برابر براي همه فراهم مي آورند.

افراد زيادي براي تحصيل در اسپانيا جذب مي شوند، تعداد دانشجويان خارجي در بعضي موسسات آموزشي به 20 درصد مي رسد. مدارك تحصيلي اسپانيايي در سراسر جهان معتبر است و هزينه نسبتا كم براي شهريه و اقامت در كشور اسپانيا باعث شده تحصيلات براي دانشجويان به صرفه تر و پرطرفدارتر از ساير كشورهاي اروپايي باشد.

از مزيت هاي تحصيل در اسپانيا دو زبانه بودن دانشگاه هاست. دانشگاه ها داراي برنامه ها و دوره هاي انگليسي و اسپانيايي هستند كه دانش آموختگان مهارت بالايي در هر دو زبان خارجي بدست خواهند آورد. زبان اسپانيايي سومين زبان رايج گفتاري در جهان است و يكي از شش زبان رسمي سازمان ملل بوده كه جايگاه مهمي در ارتباطات بين المللي دارد.

تعداد برنامه هاي آموزشي به زبان انگليسي در اسپانيا در حال رشد است و برخي رشته هاي ليسانس فقط به زبان انگليسي تدريس مي شود، مانند بازاريابي، گردشگري، اقتصاد، ارتباطات و روزنامه نگاري. براي برنامه هاي آموزشي كارشناسي ارشد، زبان انگليسي بيشتر از اسپانيايي وجود دارد. اسپانيا در تلاش است كه روي بازار جهاني متمركز شود و دانشجويان خارجي را جذب كند. اين امر به ويژه براي مدارس بازرگاني خصوصي و برنامه هاي آموزشي MBA صدق مي كند. همچنين در دانشگاه هاي اسپانيا برنامه هاي دو زبانه بسيار زيادي وجود دارد كه برخي از دوره ها به زبان اسپانيايي و برخي ديگر به زبان انگليسي تدريس مي شود. حداقل نمره زبان انگليسي براي اكثر دانشگاه ها آيلتس 6 يا تافل 80 است.

هنگام پذيرش دانشجويان دراسپانيا لازم است كه مدارك آموزشي كه فرد در كشور مبدا دريافت كرده را اعتبارسنجي و معادل سازي كند.

مدارك مورد نياز براي داشجويان:

-ارسال فرم درخواست تحصيل – فرم انلاين موجود در وب سايت وزارت آموزش و پرورش اسپانيا و معادلسازي و اعتبار سنجي مدرك يا گواهينامه هاي فرد متقاضي؛

-كپي مدارك شناسايي همراه با اطلاعات تابعيت و شهروندي فرد؛

-كپي مدرك تحصيلي معادل ديپلم و گواهينامه هاي معتبر فرد؛

-كپي نسخه رونوشت يا ضميمه مدارك تحصيلي فرد كه طول دوره تحصيل و رشته هاي مورد مطالعه و ترتيب و تعداد ساعت هاي آموزشي فرد مشخص شده باشد.

-رسيد پرداخت هزينه اداري

* مهم است بدانيد كه همه اين كپي هاي مدارك بايد برابر با اصل آن تصديق و گواهي شود و همراه با نسخه هاي ترجمه رسمي به زبان اسپانيايي ارسال گردد.

براي مقطع كارشناسي افراد مي توانند از دانشگاه هاي خصوصي يا دولتي اسپانيا بهره مند شوند كه در صورت آشنايي با زبان اسپانيايي، دانشگاه هاي دولتي به صورت رايگان برنامه هاي آموزشي مقطع كارشناسي را به دانشجويان ارائه خواهد داد. در مقطع كارشناسي ارشد نيز در هر دو زبان با ارائه مدرك زبان معتبر دانشجو پذيرفته مي شود. در مقطع دكتري با نظر استاد راهنما و داشتن معدل بالاي 17 و مقالات معتبر ISI افراد معمولا به صورت پژوهش محور در دانشگاه ها پذيرفته مي شوند كه در ازاي فعاليت هاي پژوهشي شان حقوق دريافت مي كنند.

دانشجويان ضمن تحصيل با اجازه دانشگاه مي توانند به صورت پاره وقت كار كنند اما اين كار نبايد خللي در پيشرفت تحصيلي فرد ايجاد كند.

دانشجويان با بالابردن مهارت و تخصص خود، بعد از فارغ التحصيلي و دستيابي به فرصت هاي شغلي مي توانند ويزاي خود را به ويزاي كار تغيير دهند. درواقع با يافتن شغل و پرداخت ماليات به دولت، سال هاي اقامت فرد آغاز مي شود و بعد از گذشت 5 سال مي تواند اقامت دائم اسپانيا دريافت كند.

از معتبرترين دانشگاه هاي اسپانيا مي توان به پومپئو فبارا، بارسلونا، ناوارا، مادريد و والنسيا اشاره كرد. بيش از 25 دانشگاه در اسپانيا در رتبه بندي جهاني QS، جزء بهترين دانشگاه ها قرار دارند كه نشان دهنده كيفيت بالاي استاندارد هاي آموزشي در اسپانياست.

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.