شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مطالب گردشگري

چطور اقامت يونان را بگيرم؟

۲ بازديد

چطور اقامت يونان را بگيرم؟

قطعا اگر به دنبال اخذ اقامت يونان هستيد به خوبي از مزاياي اقامت يونان آگاه هستيد و خوب مي دانيد كه چرا در سال هاي اخير بسياري از افرادي كه دنبال اقامت در اروپا و بخصوص يكي از برترين كشور هاي اتحاديه اروپا هستند، يونان را انتخاب مي كنند.

اما براي اقامت در يونان چه راه هايي وجود دارد؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت اين كاملا به شرايط شما بستگي دارد. خوشبختانه كشور يونان اذز جمله كشورهايي است كه راه هاي زيادي را براي اعطا اقامت به علاقمندان اقامت در يونان در نظر گرفته است. اگر خون يوناني در رگ هاي شما چه از طرف پدر و چه از طرف مادر وجود داشته باشد به راحتي مي توانيد براي اقامت يونان اقدام كنيد. اما افراد كمي هستند كه تا اين ميزان خوش شانس باشند.

اگر قصد ادامه تحصيل داشته باشيد مي توانيد با پذيرش در يكي از دانشگاه هاي دولتي و يا خصوصي يونان و تحصيل در يونان، اقامت تحصيلي يونان را دريافت كنيد و بعد از 5 سال اقامت در يونان از طريق تحصيل براي اقامت دائم يونان درخواست بدهيد. اگر به دنبال كار در يونان هستيد كمي كار شما دشوار مي شود زيرا شرايط كار در يونان خيلي هم مطلوب نيست اما اگر تخصص و مهارتي داشته باشيد با تكيه بر اين تخصص و مهارت مي توانيد اقامت كاري را در يونان براي خود با سهولت امكان پذير كنيد.

اما يكي از بهترين راه ها براي اقامت يونان اقامت تمكن مالي يونان يا خود حمايتي است. در اين روش فرد متقاضي نه تنها براي خود بلكه براي خانواده اش هم مي تواند اقامت دائم يونان را در كمترين زمان دريافت كند. شرط اقامت خود حمايتي يونان در اين است كه بتوانيد اثبات كنيد كه حداقل ميزان درآمد لازم را براي تامين هزينه هاي زندگي خود در يونان كه ماهيانه 1200 يورو براي سرپرست خانواده است را خواهيد داشت و براي اثبات اين موضوع بايد حساب پس انداز شما نيز گواه اين توانايي شما باشد.

در اين بين روش سرمايه گذاري بهترين روش اخذ اقامت يونان است. در روش سرمايه گذاري با استفاده از راه هاي مختلف مي توانيد در يونان سرمايه گذاري كنيد اما اگر حداقل ميزان سرمايه گذاري تعريف شده در قوانين يونان را محقق كنيد با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان مي توانيد اقامت دائم يونان را در كمتر از 2 ماه دريافت كنيد. اقامت طلايي يونان يا گلدن ويزا يونان با خريد ملك در يونان بسيار ساده تر و به صرفه تر است. در اين روش بايد تنها با هزينه 250 هزار يورو ملك يا املاكي را در يونان خريداري كنيد و اقامت طلايي يونان را دريافت كنيد. در هيچ منطقه اي ديگري از اروپا با اين ميزان خريد ملك نمي توانيد به راين راحتي اقامت دريافت كنيد.

با خريد ملك در يونان و با استفاده از قانون اقامت طلايي يونان ابتدا يك اقامت دو ساله دريافت مي كنيد و هر دو سال اين اقامت را تمديد و نهايتا بعد از 5 سال اقامت خود را به اقامت دائم تبديل مي كنيد و حتي بعد از 7 سال مي توانيد شهروندي يونان را به دست بياوريد. اقامت طلايي يونان شامل حال فرزندان زير 18 يا 21 سال به شرط محصل بودن، همسر و پدر و مادر نيز مي شود.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.