شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

مطالب گردشگري

اجاره يا خريد ملك در پرتغال

۳ بازديد

اجاره يا خريد ملك در پرتغال

پرتغال در چند سال گذشته به كانون توجه بسياري از سرمايه گذاري ها تبديل شده است و در اين بين سرمايه گذاري بر روي حوزه املاك و مستغلات در پرتغال بخصوص با توجه به قانون اقامت طلايي يا همان ويزا طلايي پرتغال بيشتر مورد توجه بوده است.

در اين بين برخي روش سرمايه گذاري در پرتغال را با خريد ملك انجام مي دهند اما برخي نيز بر روي اجازه ملك تمركز دارند. البته اجاره كردن ملك در پرتغال هميشه به منظور سرمايه گذاري در نظر گرفته نمي شود و قاعدتا با توجه به قانون سرمايه گذاري در پرتغال اعطا اقامت طلايي پرتغال نيز سرمايه گذار در اين حالت نمي شود. بنابراين در درجه اول بايد هدف سرمايه گذاري در املاك پرتغال مشخص شود و به زبان ساده تر اينكه آيا هدف اقامت در پرتغال است و يا داشتن مكاني براي كوتاه مدت.

با خريد ملك در پرتغال به ارزش حداقل  هزار يورو سرمايه گذار مي تواند اقامت طلايي پرتغال را براي خود و خانواده اش اخذ كند. همچنين مي تواند با خريد ملك فرسوده در پرتغال به ارزش حداقل 350 هزار يورو نيز به شرط اينكه ملك بيش از 30 سال عمر كرده باشد، اقامت طلايي پرتغال را به دست بياورد. اگر هدف اقامت پرتغال با خريد ملك در پرتغال و يا سرمايه گذاري در پرتغال باشد، خريد ملك بهترين انتخاب است. هر چند قاعدتا در اين روش به يك سرمايه اوليه نياز خواهيد داشت . هر چند در پرتغال وام هايي نيز براي خريد ملك در پرتغال و يا سرمايه گذاري در پرتغال ديده شده است اما معمولا اين وام ها به افراد خارج از اتحاديه اروپا از جمله ايراني ها كمتر تخصيص داده مي شود.

اما بسياري از افراد هدف خريد ملك ندارند. افرادي كه سرمايه لازم براي خريد ملك در پرتغال را ندارند، افرادي  كه اقامت تحصيلي پرتغال يا اقامت كاري پرتغال را به دست مي آورند و دنبال مكاني براي اقامت موقتي در پرتغال هستند و يا از اين طرق به دنبال اقامت دائم پرتغال هستند و همچنين افرادي كه به دلايل كوتاه مدت و يا با روش اقامت تمكن مالي قصد اقامت پرتغال را دارند ممكن است نياز به اجاره ملك در پرتغال دارد.   

اجاره ملك در پرتغال به مراتب كم هزينه تر از خريد ملك در پرتغال است. هر چند اغلب افرادي كه ملك خود را در پرتغال اجاره مي دهند ترجيح مي دهند كه ملك را در كوتاه مدت و  با هزينه بالا اجاره دهند و در واقع اين روش به يكي از روش هاي درآمد زايي بخصوص براي سرمايه گذاري تبديل شده است. بنابراين يك روش سرمايه گذاري در پرتغال مي تواند خريد ملك در پرتغال، بازسازي املاك فرسوده در پرتغال و يا ساخت ملك در پرتغال و اجاره دادن ملك به مسافران باشد. با توجه به توريستي بودن اغلب شهرهاي پرتغال روش اجاره ملك در پرتغال مي تواند بسيار درآمد زا باشد.

با توجه به استقبال زيادي كه براي خريد ملك در پرتغال شده است، قيمت املاك در پرتغال در سال هاي اخير رو به رشد بوده است. هر چند هنوز هم قيمت ملك در پرتغال به نسبت بسياري از كشورها، مقرون به صرفه تر است و به عنوان يك سرمايه گذاري مطمئن محسوب مي شود. حسن اساسي خريد ملك در پرتغال به غير از مزيت اخذ اقامت طلايي پرتغال اين است كه شما كاملا صاحب ملك خود خواهيد بود و نيازي به مشاركت خارجي نداريد و در ضمن در هر زمان نيز به راحتي مي توان ملك را به پول نقد تبديل و به هر منطقه اي از جهان انتقال داد.

 

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.